
Facilitair
Zomaar een week van een TD’er

Wie is… Mylène?


Zomaar een week van een TD’er
Even voorstellen! Ik ben Ben Geldermans, 55 jaar en sinds 8 maanden werkzaam bij de ViVa! Zorggroep op locatie Huis ter Wijck, een locatie in Beverwijk. Samen met Arjan, Marcel en Ruud werk ik hier. Wij hebben regelmatig contact en wanneer nodig helpen wij elkaar.
Door Ben Geldermans
Voordat ik bij ViVa! kwam werken, heb ik 30 jaar gewerkt als TD’er in de ‘hotelwereld’. Wat ik meteen heb gemerkt is dat het in de zorg gewaardeerd wordt als je iets repareert. En de bewoners maken graag een praatje. Dat vind ik het leuke aan dit werk. Het huis telt 172 appartementen en ongeveer 200 bewoners. Het gebouw is ruim 50 jaar oud, dus qua onderhoud en reparaties is hier altijd iets te doen.

Maandag
De werkbonnen komen na het weekend binnen. Op deze gedateerde locatie blijven de bonnen voor onderhoud regelmatig binnenkomen. We maken een planning voor al het werk dat gedaan moet worden.

Woensdag
Even tussen de werkzaamheden door een sociaal rondje lopen. Ik val met mijn neus in de boter, want vandaag wordt de Gouden Picknick georganiseerd bij Huis ter Wijck. Niet alleen de bewoners zijn welkom, maar ook alle ouderen uit de omgeving.

Vrijdag
Regelmatig moet er een batterij van een halsalarm worden vervangen. Aangezien ik vrijdagmiddag als enige aanwezig ben in het cluster Beverwijk, pak ik ook de spoedklussen van andere locaties op. En vanavond de EK-wedstrijd Nederland-Frankrijk. Ik ben er klaar voor!

Dinsdag
Vandaag is het tijd voor de maandelijkse BMI-testen. Heel belangrijk, want de Brand Meld Installaties zijn cruciaal. Zo was er in mijn eerste werkweek een bewoner die 2 kroketten wilde opwarmen in een magnetron. De hele verdieping stond blauw van de rook. Alle toeters en bellen gaan dan af. Dat was meteen een goede oefening.

Donderdag
Vandaag is ‘het schouwen’. Als er een bewoner verhuist of overlijdt, moet de kamer worden opgeknapt voor de volgende bewoner. De verlichting, gordijnen en vloer worden vervangen en/of gereinigd.

Maandag
De werkbonnen komen na het weekend binnen. Op deze gedateerde locatie blijven de bonnen voor onderhoud regelmatig binnenkomen. We maken een planning voor al het werk dat gedaan moet worden.

Dinsdag
Vandaag is het tijd voor de maandelijkse BMI-testen. Heel belangrijk, want de Brand Meld Installaties zijn cruciaal. Zo was er in mijn eerste werkweek een bewoner die 2 kroketten wilde opwarmen in een magnetron. De hele verdieping stond blauw van de rook. Alle toeters en bellen gaan dan af. Dat was meteen een goede oefening.

Woensdag
Even tussen de werkzaamheden door een sociaal rondje lopen. Ik val met mijn neus in de boter, want vandaag wordt de Gouden Picknick georganiseerd bij Huis ter Wijck. Niet alleen de bewoners zijn welkom, maar ook alle ouderen uit de omgeving.

Donderdag
Vandaag is ‘het schouwen’. Als er een bewoner verhuist of overlijdt, moet de kamer worden opgeknapt voor de volgende bewoner. De verlichting, gordijnen en vloer worden vervangen en/of gereinigd.

Vrijdag
Regelmatig moet er een batterij van een halsalarm worden vervangen. Aangezien ik vrijdagmiddag als enige aanwezig ben in het cluster Beverwijk, pak ik ook de spoedklussen van andere locaties op. En vanavond de EK-wedstrijd Nederland-Frankrijk. Ik ben er klaar voor!

Wie is… Mylène?
Hoi! Na 3 maanden kan ik mezelf toch even mooi voorstellen op deze plek. Mijn naam is Mylène Goeman en ik ben 25 jaar oud. Samen met mijn vriend woon ik in een appartement in Akersloot. In mijn vrije tijd kun je me vinden in de sportschool, op de padelbaan, of samen met mijn vriendinnen ergens waar het gezellig is. Graag zoek ik samen met mijn vriend de hoge bergen op om te klimmen of maken we grote reizen.
Voordat ik bij ViVa! Zorggroep kwam werken heb ik verschillende banen gehad. Zo heb ik een aantal jaar gewerkt in de kinderopvang, hier heb ik ook voor geleerd. Uiteindelijk stond ik niet meer achter het beleid en ben ik opzoek gegaan naar een nieuwe uitdaging. Ik kwam terecht bij CBRE in Amsterdam. Een supermooi bedrijf, maar het stilzitten en wachten op gasten, was niet voor mij weggelegd. Ik kreeg de kans om op de bloemenveiling te werken en vanuit daar te zoeken naar een baan die bij mij zou passen. Daar heb ik 2 jaar gewerkt als teamleider. En een half jaar geleden kwam ViVa! Zorggroep op mijn pad, door een tip van Willeke Hollenberg.
Bij ViVa! ben ik aangenomen als projectmedewerker voor de afdeling Vastgoed & Facilitair. Ik ondersteun de projectleiders in verschillende werkzaamheden. Twee dagdelen ondersteun ik de afdeling Inkoop, waar ik nu met name druk ben met bedrijfskleding. Maar de meeste aandacht gaat op dit moment naar de appartementen die ViVa! Zorggroep verhuurt. Bij dit project proberen we alle documenten, de workflow en huurovereenkomsten een update te geven.
Heb je nog vragen aan mij of vind je het leuk om ergens over door te praten, loop langs bij mij op kamer 3.25 of stuur een mail via m.goeman@vivazorggroep.nl.

Facilitair
Dit waren de artikelen van het thema Facilitair. Dankjewel voor het lezen van al het nieuws! Navigeer via het menu naar de andere thema's of ga weer terug naar het voorwoord.